Zabkása vs. péksüti- Melyik éri meg jobban?

2018.07.21

Szerintem az egyik legfinomabb reggelik egyikeként lehet a zabkására tekinteni és számomra biztosan dobogós helyen is végez, a kedvencem versenyén. Nem meglepő, hogy elég gyakran nyúlok érte ha reggeliről van szó. Viszont, amikor jobban végig gondoltam a ár- érték arányát valamint még összevetettem pár szemponttal, rá kellett jönnöm hogy jobban megéri ezt ennem mint péksüteményeket.

Hazudnék, ha azt mondanám végleg kiiktattam a pékségből beszerzett finom falatokat az életemből, de havi egy két alkalomtól nem is szokott több lenni a "bűnözésem", Több szempontot is figyelembe vettem, így úgy láttam jónak, hogy ha pontokra szedem a bejegyzést.

1. Ár és a mennyiség...

Magamat vettem alapul és az egyik kedvenc péksütimet, amely 220 forintba kerül. Ez egy kisebb virslis kifli, amiből ha ebédig ki akarom bírni... bizony kettőre van szükségem. Ez 440 forint kiadást jelent csak a reggelire egyetlen egy napra. Igaz, hogy nem szoktam ebből egy héten keresztül minden nap ezt enni, de a példa kedvéért ennél maradok. Tehát, 5 napot dolgozom a héten és persze könnyű betérni munkába mentet a pékségbe és beszerezni őket. Így egy hétre a reggelim költsége 2200 forintra rúg. 
A zabkását ugyan nem lehet menet közben megvenni vagy akár megenni. Viszont ha az árakat nézzük igen is verhetetlen. A Spárban szerzem be az 1 kg-os zabpelyhet, amely 5 napra bőven elég szokott lenni. Ez mindösszesen csak 200 forintba fáj a pénztárcámnak. Persze ekkor még csak a natúr zab áll a rendelkezésünkre. Emellé 5 darab banánt bedobhatunk a kosarunkba, ami körülbelül egy kilós mennyiség. Ha durván számolunk akkor kilóját 400 forintra tenném. Nagyon szeretem még benne az aszalt áfonyát, amiből egy csomag 300 forint. Kókusz reszeléket is adhatunk hozzá, de mikor lehetőségünk van a friss kókuszdió megvételére, érdemesebb amellett dönteni. Egy hete vásároltam a Spárban 200 forintért. (Külön nasiként is lehet fogyasztani, így plusz pontot érdemel.) Én szeretem még a zabkásában ha valami roppan, ezért valamilyen maggal is kiegészítem a reggelit. A legolcsóbb mag talán a napraforgó mag, amit az Auchanba egy jókora csomagban 150 forintért szoktam beszerezni. Esetleg egy- egy darab almát vagy barackot is lehet vásárolni, hogy naponta változatosabbak legyenek az ízek. A felsoroltak körülbelüli ára 1250 forintra jött ki, amely egy egész hétre elegendő reggeli mennyiséggel lát el minket.

Mivel a 2200 forintot tekintettem keretként, így az esetlegesen otthon nem fellelhető fahéj, kakaó por és egyéb dolgokat is nevetve be tudjuk szerezni. És a nagyját másra is felhasználhatjuk. Emiatt ezt a kört a zabkása nyerte meg!

2. Jóllakottság

A fehér lisztes, kelt tésztás dolgok nem a legjobb reggelik. Hirtelen jóllakottság érzetet biztosítanak, de délig nem tart ki, mivel gyorsan felszívódik. Ezért előfordulhat hogy a nasikhoz nyúlunk, amelyek főleg nem egészségesek-igen, feltételezem hogy nem répát fog rágcsálni az illető. A zabkása ezzel szemben tökéletesen eltelít minket és délig tartó lendületet biztosít- mint valami rossz reklám szöveg, de igaz!. Itt ismét a zabkását kell a dobogóra helyeznem.

3. Előkészület, tárolás és fogyasztás

A péksütik legnagyobb előnye, hogy nem nekünk kell vele küszködni. Betérünk a boltba, eldöntjük mit szeretnénk, kikérjük, az eladó zacskóba teszi nekünk, fizetünk, bedobjuk a tatyóba és már mehetünk is. Az is mellette szól, hogy az utcán sétálva is hozzá lehet látni, hogy elkerüljük az éhhalált. Szegény szeretett zabkásámnak az egyik gyenge pontja sajnos hogy előkészületet igényel. Tányérba kell rakni, vizet tenni rá, be a mikróba- legalább is mikrózva gyorsabban rántja be a zabot- bele/ rá a többi finomságot és ha túl meleg lett még várni is kell rá. Arról nem is beszélve, hogy otthon ezeket el is kell rakni, hogy majd a munkában meg lehessen csinálni. És utcán sem lehet enni. Fájó szívvel, de a péksütié a kör.

4. Kreativitás és Instagram kompatibilitás

Rengeteg képpel lehet találkozni, ahol csodásan megkomponált tálak köszönnek vissza a fotókról. Megannyi lehetőség van kiélni a kreativitást rajtuk és csak a képzelet szabhat hatásokat neki. A péksütikkel is lehet jól megkomponált képeket készíteni, így egy fél pontot ő is kap.

5. Variálhatóság

Péksütit annyira lehet variálni, amennyi fajta a pékségben fellelhető. A zabkását pedig... szó szerint a végtelenségig. Az ízek, a textúra, a feltét...

Összességében a zabkása emelkedik győztesnek. Az ára, a variálhatósága, pocak eltelítésben és a közösségi médiákon való megosztásban verhetetlen. Arról nem is beszélve, hogy sokkal egészségesebb. 

© 2018 Omare. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el