Nem mindig az olcsóbb az olcsóbb!-A minőség kifizetődik...

2018.08.15

Az ember ízlése, érdeklősé, stílusa az évek múlásával mindig változik, meg-meg újul. Egyre inkább magamon is észreveszem ezeket az apróságokat. Nem is olyan rég kezdtek el lekötni azok a cikkek, amelyekben az írók elénk tárják kedvenc termékeiket, amelyekre érdemesnek tartják kiadni a pénzt. Felettébb érdekesen vetetem össze egyesek irományait, mivel itt is megmutatkozik, hogy bizony mind mások vagyunk és máshogy is gondolkozunk.

Már mielőtt ráleltem volna az ilyen fajta bejegyzésekre, jómagam is elkezdtem belátni, valamire igen is érdemes több pénzt kidobni, még akkor is ha a szívem mélyén örök takarékoskodó voltam/vagyok/leszek. Régen, még egy 3000 forintos tétel is nagy kiadásnak számított nekem- persze akkor még alig volt valami keresetem. De jött a nagybetűs munkás lét és a fizetés is valamivel kielégítőbb lett, így pár nagyobb tételt is hajlandó voltam- fájó szívvel ugyan-a kosaramba helyezni.Talán az volt az a pont, amikor beláttam, hogy nem mindig célravezető az olcsóbb termékkel beérni, van amiből a minőségibb jobban megéri.

Az én szótáramban a minőség belevéste magát az időtálló szó közvetlen közelébe. Hiszen ha egy olyan darabra akadunk rá, akkor bizony az évekig hűen fog szolgálni. És pont emiatt kezdett az értékrendem megváltozni. Egy kis matekkal is megnyugtattam magamat, jobban mondva bebizonyítottam, hogy tényleg jobban megéri valamiből a drágább hosszabb távon. És persze az sem utolsó, hogy egy jó időre off-olni lehet a keresgélést/vásárlást.



1. Cipők, leginkább csizmák és a tornacipő

Mivel egy elég tornacipős lány vagyok, így természetesen elkerülhetetlen volt, hogy összefussak a nagy márkák, tartósabbnak ígért darabjaival. A Converse darabjait mindig is csillogó szemekkel figyeltem, de sokalltam egy tornacipőre körülbelül 20000 forintot. Mondjuk úgy alapból is bármire, de egy cipőre főleg. Barátnőm osztotta meg velem a tapasztalatait a saját Converse-éről, és ahogy megemlítette hogy már évek óta hű barátja a párocska, teljesen meggyőzött. Persze párom is segített a kérdés eldöntésében mondván "Míg nem próbálod ki, úgy se fogod tudni megéri e." Szerencsére az első cipellőmet kuponnal sikerült beszereznem, így 16000 forintért jött velem haza.

Egy kis fejszámolás, amivel pedig megnyugtattam magamat. Egy rendes fehér tornacipőt, olyan 3000 vagy 4000 forint környékén tudtam beszerezni. De ezek a kínaikban beszerzett vackok sajnos csak egy évszakot bírtak ki mindig, utána már újat kellett beszereznem. Tavasszal, nyáron és ősszel is előszeretettel hordom a tornacipőket, így 1 év alatt képes voltam 9000 vagy több forintot is elkölteni rájuk. Már a második éve taposom a kicsikét, és bár a legrosszabb amennyi látszik rajt, hogy a talpát picit eljártam a hülye járásom végett, de biztosra veszem még jövőre is nagy barátság lesz köztünk. És tényleg elmondható hogy mióta megvan, szinte le se szakad a lábamról!

Csizmából az átmeneti csizmákat részesítem olyan előnyben, hogy hajlandó vagyok picit többet is kiadni érte. Bár, ahogy említettem javarészt a Converse van a lábamon tavasszal és ősszel is, amikor az időjárás megengedi. Nem esik, nincs olyan hideg. De amikor rosszabb még vagy már az idő, vagy makacsul esik egy gyönyörű fekete csizma a megmentőm. Szuper divatos, főleg hogy inkább az egyszerű, letisztultabb, minimalistább darabok tetszenek, emiatt biztos lehetek benne, hogy a divatból sem mennek ki, mindenhez fel lehet venni és ha minőségit is választok, nem kell egy ősz után elbúcsúznom tőle végleg.



2. Bőrdzseki

Szerintem minden nő ruhatárába kötelező egy alap fekete bőrdzseki. Persze nem igazi, tökéletesen megfelel egy műbőrdzseki is, nem szükséges csak emiatt állatok megölését támogatnunk. Egy tökéletesen megválasztott dzseki tökéletesen kiegészíti és feldobja a ruhatárat és hosszú ideig be is fészkeli magát oda. Emiatt ha meglátjuk álmaink darabját érdemes rá lecsapni, még ha drágább is picit. Persze turkálókban is hatalmas szerencsével , jó minőségű termékeket lehet kifogni szuper kedvező áron. Pont a hétvégén jutottam hozzá, egy nagyon strapabírónak tűnő dzsekihez, 5000 forintért(és szerintem egy húszas fele közelítene üzletben az ára, viszont akkor is megérte volna).



3. Sminkek- szemhéjpúder paletta, pirosító, bronzosító highligheter

A sminktermékeknél látom a leginkább azt, hogy tényleg nem egyformán gondolkodunk. Van aki az alapozóra áldoz inkább, van akinek a rúzsok érnek annyit és van olyan mint én- azt hiszem. Jobban szeretek ésszerűbb beruházásokat végrehajtani, mert a pénz nem a fán terem. Jómagam az olyan termékekre szeretek több pénzt fordítani, amelyek több évig is szolgálhatnak és nem kell havonta újat venni. Sokallom a havi szinten való 4-5000 forintos szempillaspirál vásárlást, és őszintén szólva pár próbálkozást követően nem találtam magasabb árkategóriást, ami megfelelt volna a pilláimnak. Így maradok a jó öreg 1000 forintos darabomnál.

Ha már szeretek sminkelni, akkor szeretnék ésszel élni a szenvedélyemnek. Ezért az én szememben a legjobban a szemhéjpúder paletták, pirosítok és bronzosítok, no meg highlighterek érik meg a leginkább a több pénz "kidobását". Gondoljunk csak bele! Egy szuperül pigmentált paletta melyben 12 szín lapul, biztosan nem egy év alatt fog elfogyni, és a bronzer sem fog elfogyni egy hónap alatt. Valamint a tartósság is a picit magasabb ár mellett tud szólni, ha megtaláljuk A darabot.

Persze nem azt mondom, hogy ezekből az olcsóbb nem jó(sőt, vannak kifejezetten nevetségesen olcsó de kiemelkedő sminktermékek is), szimplán ha már valamire picivel többet szeretnék költeni akkor biztos hogy ezekre adom ki nyugodt szívvel a pénzemet, mivel tudom hogy nem dobom tűzre a pénzemet. 


Kíváncsi vagyok nektek hogyan néz ki ez a kis listátok.


© 2018 Omare. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el